דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הכרת שוק אופציות המעוף. 

מאת    [ 22/06/2010 ]

מילים במאמר: 724   [ נצפה 2613 פעמים ]

 

קצת היסטוריה...

 

בשנת 1993 החלו להיסחר בבורסה של תל אביב אופציות המעו"ף. הכלי החדש הזה שהיה קיים בעולם הפיננסי בחו"ל שנים רבות לפני שהגיע אלינו לא זכה להצלחה גדולה בתחילת דרכו והתפתחותו הייתה איטית בשנים הראשונות אך תמיד במגמה חיובית.

שש שנים לאחר השקת אופציות המעו"ף וארבע שנים לאחר תחילת הפעילות של  שוק החוזים העתידיים הגיע הפריצה הגדולה והביאה את המפץ הגדול לשוק ההון הישראלי.

המפץ הגדול הגיע כתוצאה של שלושה גורמים שהתקבצו יחד וסיפקו את הדלק לבעירה שנמשכת גם היום.הגורמים היו:

 

1.הגאות בשוק המניות שמשכה משקיעים רבים.

2.המסחר באופציות הפך לממוחשב

3.משקיעים מתוחכמים גילו את האינטרנט שהחל לכבוש את הקהל בישראל

 

מחזורי המסחר קפצו פי כמה והמשקיעים הממוצעים והחדשים היו בטוחים כי גילו את הכביש המהיר בדרך אל העושר. מאז ועד היום ממשיכים משקיעים חדשים וכשאני  כותב משקיעים חדשים אני מתכוון למשקיעים שנמצאים עד 5 שנים בשוק ,לנהוג בכביש הזה בפראות משוללת רסן ,מפרנסים מצוין את הבנקים, הברוקרים, נותני פלטפורמות המסחר עם חדרי הקפה המפנקים ולבסוף משאירים חלק נכבד מכספם אצל השחקנים הגדולים בשוק את העמלות אצל הברוקרים והולכים הביתה.

 

"ההשקעה" בשוק הזה באמצעות אופציות המעו"ף ורק על אופציות , עשויה לתת למשקיע רווחים עצומים פי כמה וכמה מסכום ההשקעה  במידה ויצליח לדעת לאיזה כיוון יגיע המדד בתקופה הקרובה.

 

כאשר משקיע חדש שגילה את השוק הזה והרוויח בו לא מעט כסף בסיבוב של ניחוש מהיר הוא התנגד למילה ניחוש ואמר לי "אתה לא מבין,זה ממש לא ככה, בלוטו צריך לנחש סתם מספרים ופה יש גם ידע. הרי אתה יודע מה כיוון השוק".

הוא היה מלא חשיבות עצמית מאחר והצליח להרוויח באותם ימים באופציות ושקלתי את תשובתי בזהירות לבסוף אמרתי לו "אתה צודק זה לא כמו בלוטו כי אם כמו בטוטו ,כי גם שם יודעים מי הקבוצה הטובה ביותר בכל משחק אבל איך שהוא בכל שבת יש הפתעות".

 

אותו משקיע המשיך "לנחש" בשוק האופציות כאשר הוא נע בין שמחה גדולה בעת שהצליח לנחש את המדד ובין קדרות ועצבות בימים שלא הצליח.

מה שהמשקיע הזה לא לקח בחשבון הוא שבמסחר באופציות המעו"ף המשחק  הוא משחק סכום אפס, כלומר מול כל משקיע שמרוויח יש משקיע שמפסיד לעומת המסחר בשוק המניות  באשר עשויה הבורסה לעלות  בפרק זמן של שנה ושנתיים וכל מי שמושקע שם יכול להרוויח, במשחק סכום אפס מרוויחים בעיקר המשקיעים הגדולים המצוידים בידע וניסיון רב שנים, בכלים משוכללים ,באפשרויות כספיות בלתי מוגבלות כמעט המשלמים עשירית מהעמלות של המשקיע החדש ויודעים לסגור פוזיציות המנטרלות את הסיכון.

כל האפשרויות הללו יחד נותנים להם את היכולת לגרוף לעצמם את הרווחים העצומים מכל המשקיעים הקטנים בשוק המנסים את מזלם.

 

הרבה סוחרי אופציות מעו?ף מתחילים חושבים, הסיכוי להרוויח כסף בעסקה בודדת (קנייה של אופציית מעוף) אינו גדול יותר מהסיכוי להרוויח כסף במשחק הטלת מטבע (50%). למעשה ייתכן שיותר קל להרוויח כסף במשחק של הטלת מטבע. הסיבה לכך הוא האופי האנושי שאוהב רווחים ושונא הפסדים. רוב הסוחרים הלא מנוסים יכנסו לפוזיציה (לדוגמא קניית קול בשוק עולה) באיחור, יממשו רווחים מוקדם מידי או לחלופין ימכרו בהפסד מאוחר מידי ובכך יהפכו את הסיכוי לרווח של 50% לסיכוי לרווח של 10%

באופן אידיאלי במידה והחלטנו על כיוון השוק (עולה/יורד) יש לקנות את האופציה המתאימה בלי להתייחס למצב השוק הנוכחי, להחזיק את האופציה לפחות למספר ימים ולבדוק את מחיר האופציה רק לאחר שעות המסחר על מנת לא לקבל החלטות שגויות. במידה וצדקנו בכיוון השוק אופן פעולה זה יכול להיות .רווחי ביותר אולם אופציות מטבען הן נכס הפכפך וייתכן שאם טעינו בכיוון מחקנו לעצמנו את התיק.

כאן נכנסות לתמונה האסטרטגיות (בניגוד לקניה של אופציות קול/פוט באסטרטגיה הכוונה היא לרכישה של מספר אופציות שונות, לפעמים בכיוונים מנוגדים). האסטרטגיות אמורות (בין היתר) לנטרל את האלמנט הרגשי במסחר או לפחות להקהות אותו.

 

שימוש באסטרטגיות אמור למנוע גם את אחת הבעיות הנפוצות ביותר שבהם נתקבל סוחר מתחיל והיא מסחר יתר. הכוונה במסחר יתר היא קנייה ומכירה של עשרות ואף מאות אופציות ביום באופן מצטבר דבר שמוביל לתשלום עמלות שיכול להגיע למאות שקלים ביום.

 

 

 

 

מאמר זה מוגש כאינפורמציה בלבד.
אין בסקירה זו המלצה או חוות דעת בקשר לרכישת הנייר או למכורו.
קבלת החלטה כלשהי המתבססת על סקירה זו הינה על אחריותו של
המשתמש בלבד.

 

 

 

המכללה נוסדה ומנוהלת ע"י מר יניב ארביב ומר רועי ראובן שנבחרו בשנת 2007 ע"י המגזין דה-מרקר . בנוסף, רועי ראובן ויניב ארביב הם כותבי הספר "לאן נעלמו 300%?" הנמכר בהצלחה יוצאת דופן בסטימצקי ובצומת ספרים. למכללת פסגות מעל 5000 בוגרים החל משנת 2005. השיעורים מועברים על ידי מרצים מקצועיים בעלי ניסיון של שנים רבות בתחום ההשקעות ושוק ההון.מסלולי ההכשרה במכללת פסגות חושפים את התלמידים לטכניקות שונות של ניהול השקעות, הקורסים נמשכים לרוב מספר שבועות עד מספר חודשים ובסופם התלמיד רוכש הבנה ושליטה מלאה בכל סוגי ההשקעות בשוק ההון.כחלק מהלימוד


http://www.psagot.org




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב